Over ons

We maken energieke kunst en cultuurprojecten die vaak gaan over nieuwe media, taal en fotografie. Dit doen we meestal met andere organisaties. Bij scholen, campings, theaters, op een klein festival maar ook op onze eigen locatie bieden wij projecten aan.

Heb je een creatief project en wil je samenwerken met ons? Dan wil jij natuurlijk weten wie de mensen achter De Cultuurschool zijn.

De fotograferende
visionair

Quinten Smith
quinten@decultuurschool.nl
06-24520880

De knoop doorhakkende koffiedrinker
Simone den Haan
simone@decultuurschool.nl

Samenwerken met organisaties

We bemiddelen tussen scholen, freelancers en creatieve organisaties en bieden zo een gevarieerd aanbod, onder andere op het gebied van beeldende vorming, nieuwe media,  theater en literatuur. Onze projecten lopen uiteen van gastlessen op het HBO tot een kunstprogramma van een jaar voor basisschoolleerlingen.

Als we na een gesprek met elkaar verder gaan, verloopt het traject als volgt:

• Uw contactpersoon bij De Cultuurschool komt met ideeën.
• Samen met jouw organisatie bepalen we welk idee verder wordt uitgewerkt.
• We zoeken de juiste docent bij het project.
• De docent denkt mee over de concrete uitwerking van het programma.
• Een of meer docenten voeren het project of de activiteit uit.
• We sluiten het project af met een evaluatie.

De Cultuurschool blijft verantwoordelijk voor het project. Als er problemen zijn, zoals ziekte van een docent, probeert De Cultuurschool een oplossing te zoeken. Ook de uitbetaling van de docenten verloopt via De Cultuurschool.