Aanbod workshops

Maak je dag leuker met ons veelzijdige workshop aanbod voor onderwijs en vrije tijd.

Maak van je volgende workshop een unieke en op maat gemaakte ervaring! Onze oneindige mogelijkheden staan tot je beschikking, dus kijk gerust rond op onze pagina.  Bekijk onze veelzijdige workshop aanbod, maar als je specifieke wensen hebt, staan we voor je klaar om samen het perfecte concept te creëren. Geen uitdaging is te groot dus laat ons weten wat je voor ogen hebt.

07ontrafelt 11 05 2023

Voorbeelden van aanbod

Fotografie en film

Keuze uit o.a: Smartphone fotografie, Straatfotografie, Stop Motion, 360 graden filmen, Vloggen, Presenteren voor de camera, sollicitatiefilmpjes maken, filmeffecten en cliffhangers

Digitale media

Keuze uit o.a: Augmented reality, VR paint,  Virtuel reality ontwerpen, 3D kunst maken, Webdesign, Instastory beeldverhaal en Greenscreen

Taal en theater

Keuze uit o.a: Filosofie, spoken word, creatief schijven, presenteren, dramaworkshop, inspringtheater  en debatteren

Yes, dit is precies wat ik zoek!

Ik wil gelijk contact met iemand van De Cultuurschool.

Mail: Quinten@decultuurschool.nl    of bel met: 06-24520880

Urban arts en muziek

Keuze uit o.a: Beatmaking, Rap, Streetart, spoken word, Graffiti, Manga tekenen, Dj-en

Kunst en beeldende vorming

Keuze uit o.a: striptekenen, illustreren, botanisch tekenen, mode, architectuur, luchtkastelen bouwen, creatieve challenges, petflesraket schieten en bamboe bouwen.

Burgerschap en ondernemerschap

Keuze uit o.a: gelukworkshop, teambuilding in je klas, inspringtheater, gastspreker in je klas, inspiratiewebinars, project Toekomst, I make my dream en droom je rijk.

NEW: Rotterdam Ontrafelt...

een interactief educatieprogramma over het koloniale en slavernijverleden van Rotterdam en de betekenis daarvan in de hedendaagse stad voor VO en MBO

Met meer dan 200 nationaliteiten en een bevolking waarvan meer dan de helft een migrantenachtergrond heeft, is Rotterdam een bruisende smeltkroes van culturen, tradities en talen. Deze diverse stad draagt de sporen van ons koloniale verleden in de bevolking waar 1 op de 8 Rotterdammers voorouders heeft die ooit tot slaaf gemaakt zijn. Een geschiedenis die doorwerkt in de vorm van hedendaags racisme, discriminatie en uitsluiting.

In het historische decor van het Haringvliet duiken we de koloniale en slavernijgeschiedenis van Rotterdam in met een begeleide wandeling die de structuren, achtergronden en referenties van 400 jaar kolonialisme blootlegt aan hand van uitleg, anekdotes en tekeningen. Na deze actieve geschiedenisles gaan de jongeren aan de slag met een workshop, waarbij zij hun indrukken, vragen en meningen kunnen delen maar ook kijken hoe het verleden doorwerkt in hun eigen levens. Hierover kunnen ze met elkaar in gesprek en gezamenlijk werken aan oplossingen voor een stad waar iedereen zich thuis voelt.

Kom meer te weten over deze verborgen geschiedenis van Rotterdam en de betekenis daarvan voor de hedendaagse stad. Vanaf 1 juni 2023 te boeken via UrbanGuides voor het schooljaar 2023-2024.

Rotterdam Ontrafelt is een samenwerkingsverband met UrbanGuides en RUTU Rotterdam en in opdracht van Stichting Je Moeder uitgevoerd. Het programma is tot stand gekomen middels financiële bijdrages van gemeente Rotterdam en Fonds voor Cultuurparticipatie.